Koje ulje sipati u servo sistem?

Prodaja servo ulja

Posuda za ulje servo sistemaHidraulični sistem servo upravljanja ne može da funkcioniše bez ulja u sistemu. Ulje je to koje omogućava hidraulici da radi svoj posao – da primenjivanjem male sile na volanu delujemo velikom silom na točkovima. Međutim, ulje istovremeno i podmazuje sistem, odnosno štiti delove servo pumpe od prekomernog habanja. Ukoliko u servo sistemu nema dovoljno ulja, volan će postati „tvrd“ i može da se čuje pištanje. U tom slučaju, sistem treba što pre dopuniti, kako bi se izbegla oštećenja, jer onda morate da radite kompletan servo remont.

Prodaja servo ulja »

Da biste dopunili ulje, potrebno je da pronađete rezervoar sa uljem za servo sistem. S obzirom da servo pumpu pokreće kaiš sa motora, ona se nalazi sa leve ili desne strane motora, a iznad pumpe montiran je rezervoar. Kod nekih automobila, zbog ograničenog prostora, rezervoar se nalazi udaljen od pumpe. U svakom slučaju, poklopac rezervoara će biti jasno obeležen.

Nivo ulja u servo sistemu proverava se dok je motor isključen. S obzirom da se ulje na toploti širi, vrlo je važno koji nivo je minimalan, a koji maksimalan kada je ulje hladno ili kada je toplo.

Ulje servo sistemaOsim nivoa ulja, druga bitna informacija je njegova boja. Originalna boja ulja zavisiće od tipa i proizvođača i može da bude providna, boje ćilibara, roze ili crvena. Zaprljano ulje će biti tamno braon boje i može (ali ne mora) da miriše na zagoretinu. Ukoliko je ulje zapenjeno, to znači da u sistem ulazi vazduh. Uzrok tome može da bude nizak nivo ulja, pa servo pumpa povlači vazduh ili oštećeni semering zbog koje se meša vazduh sa uljem.

Remont servo pumpe »

Ulje se uobičajeno menja na dve godine, čak i ne deluje zaprljano. Razlog tome je što ulje vremenom gubi svoju viskoznost, a samim tim i sposobnost da podmazuje sistem. Naravno, ako je ulje zaprljano, onda ga treba promeniti i ranije. Zaprljanost ulja se lako utvrđuje vizuelnim pregledom ulja u posudi za ulje.

Veliki broj vozila koristi ulje za automatske menjače. Ulje koje se sipa je ATF D2. ATF je skraćenica od Automatic Transmision Fluid, dok je D2 oznaka za gustinu ulja. Ukoliko je auto stariji, onda se u sistem sipa ulje gustine D3, to jest ulje veće gustine.

Na novijim vozilima može da bude neophodno da se koriste određene vrste sintetičkih ulja koja su namenjena upotrebi u servo sistemima. Sintetička ulja lako teku pri nižim temperaturama, što bolje podmazuje pumpu i produžava joj životni vek. U svakom slučaju, pre dolivanja ulja u sistem morate da budete sigurni koju vrstu ulja on koristi, kako ne biste pomešali dve vrste ulja.