Letva volana – kada uraditi remont ili zamenu?

Funkcija letve volana i kad je vreme za zamenuFunkcija letve volana je da olakšava upravljanje vozilom, ali ne samo to već i da održava stabilnost vozila. Neke letve volana poseduju i senzore koji služe da pri velikim brzinama ukrute volan, da vozilo pri naglim pokretima ne sleti sa puta.

Letva volana je najvažniji deo trapa jednog vozila. Koliko je to važan deo vidi se tek kada imate neki problem – na primer, ako dobijete luft u letvi volana imaćete osećaj da vam se ceo prednji trap raspada kada prelazite preko nekih neravnina na putu.

Kod pojave bilo kakvog problema na letvi najbolje je odreagovati što pre i otići kod mehaničara da bi se ustanovilo tačno šta se dešava i što pre da se remontuje, jer pojave kvarova na letvi mogu prouzrokovati dosta drugih kvarova. Najčešći je kvar servo pumpe, zato što vlasnici zanemare curenje ulja iz letve i pumpa ostane bez ulja. Tada nastaju kvarovi koji se ne mogu servisirati – odnosno, sve se može popraviti, ali se ne isplati.

Remont servo pumpe »

Servo sistem kao celina ne traži neku posebnu negu.

  • Dovoljno je samo obratiti pažnju na zamenu ulja (da zamena bude redovna)
  • Treba proveravati nivo ulja u sistemu,
  • Ne zanemariti nedostatak ulja u posudi. Ako slučajno nedostaje ulja, proveriti detaljno ceo sistem i naći gde curi ulje, jer se ulje u servo sistemu ne troši, pa ako nedostaje znači da je negde iscurelo.

Prilikom svakog neobičnog zvuka: lupanja, kuckanja, krckanja u volanu, odmah se obratiti mehaničaru, jer se ovakvi simptomi mogu povezati sa kvarom servo letve. Ako se ne reaguje odmah, mogu dovesti do toga da se letva toliko ošteti da se ne isplati servisirati je.

Dakle, letva volana nema neki ograničeni rok trajanja, ne postoji neko određeno vreme kad je treba zameniti ili remontovati. Neki vek trajanja zaptivnih elemenata je od 5 do 10 godina. Ali, nekome se desi i ranije da strada letva, a neko vozi i 15 godina, pa sve je sa letvom sve u redu.