Lupanje i luft u letvi volana

Luft u letvi volana

Luft u letvi volanaJedan od najčestih kvarova kod servo letve je takozvani „luft“ ili lupanje u samoj letvi volana. Ovaj kvar je nekada teško otkriti jer ima dosta stvari na trapu koje mogu da budu uzrok ovakvom ponašanju vašeg vozila. Takođe, i na samoj letvi postoji više mesta na kojima može da se javi lupanje, to jest luft.

Luft se na samoj letvi volana može javiti na tri mesta: na levoj strani, na desnoj strani i u razvodniku, to jest na delu gde se kači šipka volana za letvu.

Remont servo letve »

Na levoj strani letve, to jest vozačevoj strani može se javiti luft ukoliko se popusti španer koji sluzi za smanjivanje zazora između zuba osovine letve i razvodnika letve. Zatezanjem ovog španera izgubiće se luft, ali se tom prilikom mora paziti da se ne pretera, jer će u tom slučaju volan biti težak.

Luft u desnoj strani, to jest suvozačevoj strani javlja se kao posledica oštećenja čaure letve volana. Jedini način za rešavanje ovog problema je zamena čaure i brušenje osovine, ukoliko se pojavila korozija na osovini.

Sve češći kvar je luft u razvodniku (pužu), to jest u delu gde se kači šipka volana za letvu. U tom delu postoji ležaj koji uglavnom strada i koji se mora zameniti. Kod nekih letvi na tom mestu je plastična čaura, kod nekih ležaj, a kod nekih metalno-bronzana čaura.

Ovi kvarovi su jako česti, jer su putevi kod nas loši, a čaure su pravljenje tako da nisu baš izdržljive za naše uslove.
Zamenu ovih delova, koliko god to izgledalo prosto, ipak treba da uradi neko stručan, jer neprofesionalno urađen remont i montaža mogu da dovedu do ozbiljnih posledica.

Remont servo pumpe »