Najčešći kvarovi servo letvi i njihovi uzroci

Kvar servo letve

Kvar servo letvePošto smo se u prethodnim tekstovima na našem blogu upoznali sa strukturom i elementima servo letve volana, sada ćemo samo opisati neke od kvarova servo letvi:

1. Curenje ulja iz letve volana

Curenje ulja je posledica oštećenja semeringa između kojih se pravi pritisak u letvi volana. Curenje se može javiti na osovini letve volana i na razvodniku. Posledica toga može biti naduvavanje manžetni koje se nalaze na levoj i desnoj strani letve i curenje ulja iz njih, kao i pojava ulja u kabini ukoliko ulje curi na razvodniku. Oštećenje semeringa može nastati usled neredovne zamene ulja i pojave nečistoća u servo sistemu, dotrajalosti semeringa koji imaju svoj vek trajanja ili usled pojave korozije na osovini letve koja cepa semeringe.

2. Lupanje prilikom prelaska preko neravnina na putu

Nastaje kao posledica vožnje po lošim putevima, kao i korozije ukoliko se ona javila na osovini. Tom prilikom dolazi do oštećenja čaure koja se nalazi na levoj (suvozačevoj) strani letve volana ili do odvrtanja španera koji se nalazi na desnoj strani letve volana i koji služi za smanjivanje dozvoljenog zazora između razvodnika i same osovine letve.

3. Teško motanje volana

Kada je volan „težak” pri motanju, uglavnom se pretpostavlja da je stradala servo pumpa, jer ona stvara potreban pritisak. Ukoliko se utvrdi da je sa pumpom sve u redu, onda je servo letva u problemu. Kvar koji može prouzrokovati takvo ponašanje volana su teflonski prstenovi koji se nalaze na razvodniku letve volana, kao i na osovini. Ukoliko su oni oštećeni, ulje prolazi kroz njih i ne može se sačuvati potreban pritisak, ali ne curi napolje, jer postoje semerinzi koji to sprečavaju.

Remont servo pumpe »

Dakle letva ima unutrašnje curenje i unutrašnje gubitke. Uzrok je uglavnom „prljavo” ulje , dotrajalost gumica i teflona ili oštećenje kućišta letve volana.

4. „Krckanje” prilikom motanja

Posledica krckanja volna je u oštećenje valjkastog ležaja koji se nalazi u telu letve volana i pomoću kojeg se okreće razvodnik letve. Takođe, prilikom pojave ovog kvara prvo se trebaju proveriti kardani koji se kače na sam razvodnik letve i na volan.

Postoje još neki kvarovi na letvi koji se javljaju u manjem broju slučajeva, a to su oštećenje zuba na razvodniku ili osovini, krivljenje osovine letve, pucanje cevi koje se nalaze na samoj letvi….

Prodaja servo letvi »