Najčešći kvarovi servo pumpi i njihovi uzroci

Kvarovi servo pumpi

Servo pumpeKvarovi servo pumpi na vozilima služe da proizvedu pritisak dovoljan za lakše upravljanje vozilom. Pritisak koji pumpa treba da proizvede varira od modela do modela i kreće se u opsegu od 80 do 120 bara.

Najčešći problemi na koji se klijenti žale, a imaju veze sa servo pumpom, su „težak“ volan, konstantno zujanje pumpe, povremeno zujanje pumpe, izbacivanje ulja na posudu, lakši volan samo pri većim obrtajima (samo kad se doda gas), curenje ulja iz pumpe…

Najčešći uzroci kvara na servo pumpama su neredovna zamena servo ulja, koje se mora menjati bar jednom u 2 godine, a ako se vozilo puno koristi (kamion, taksi…) i na godinu dana, dotrajalost zaptivnih elemenata (gumica i semeringa), pucanje kaiša koji pogoni pumpu ako je pumpa na kaiš…

Remont servo pumpe »

Ukoliko se ulje ne menja redovno, dolazi do gubitka viskoziteta ulja ili do taloženja nečistoća na regulatoru pritiska na servo pumpi ili u samoj servo pumpi i do oštećenja frikcionih povšina po kojima se vrte peraja koja prave pritisak u pumpi. Takva oštećenja mogu dovesti do toga da peraja prilikom prelaska preko njih stvaraju jako neprijatan zvuk (zujanje) ili do gubitka pritiska (težak volan). Takođe karakterističan zvuk se može proizvesti i prilikom oštećenja ležaja koji se nalazi na pumpi.

Oštećenje zaptivnih elemenata takođe može da napravi velike probleme samoj pumpi. Pored curenja, manifestacije koje ukazaju na ovakav kvar su i zujanje, gubitak pritiska, dobijanje pritiska samo pri većim obrtajima, zujanje pumpe dok je auto hladan…

Pucanje kaiša je česta pojava, naročito na našem tržištu gde su vozila starija i neredovno servisirana. Prilikom pucanja kaiša, parčići se zavuku između remenice i tela pumpe, tačnije ispod semeringa i pumpa krene da curi.

Prodaja servo pumpi »

Veliki problem je i vazduh u servo sistemu, ali o tome ću vam pisati kasnije u jednom posebnom tekstu, jer objašnjavanje mora biti ozbiljnije i zahteva posebnu posvećenost.