Šta je servo pumpa?

Princip rada servo pumpe

Servo pumpa je ključni element servo sistema. Ona stvara pritisak, preko creva i cevi dovodi ulje pod pritiskom na potisni vod razvodnika servo letve. Pumpu pokreće sam motor automobila preko kaiša ili akumulator, ako je u pitanju električna ili elektronska pumpa.

Princip rada servo pumpeNajvažniji deo hidraulične servo pumpe je rotaciono telo sa perajima. Prilikom pokretanja pumpe peraja izlaze i svog tela i rotiraju se unutar ovalne komore. Servo ulje, koje iz posude za ulje dolazi u pumpu, ulazi izmedju peraja koja svojom rotacijom stvaraju pritisak izmedju gornje i donje frikcione površine (komore, ploče, tela) servo pumpe.

Vrste servo pumpi i proizvođači »

Pumpa je dizajnirana tako da mora da daje dovoljan pritisak kada je motor u najmanjem broju obrtaja. Jasno vam je da, kada motor radi mnogo većom snagom, pumpa pravi znatno veći pritisak hidraulične tečnosti. Kako bi se izbeglo oštećenje sistema zbog prevelikog pritiska, na pumpi postoji regulator pritiska.

Remont servo pumpe »

Najčešći kvar u servo pumpi je unutrašnje curenje, koje nastaje usled starosti ili oštećenja zaptivnih elemenata (gumica) i tada pumpa daje pritisak samo na većem broju obrtaja. Takođe, jedan od čestih kvarova je zujanje koje može da prouzrokuje oštećenje ležaja servo pumpe. Ukoliko se usled ulaska nečistoće u sistem oštete frikcione površine, pumpa se ne može remontovati zato što na našem tržištu one ne postoje kao rezervni delovi.

Prodaja servo pumpi »

Kod električnih servo pumpi pritisak se stvara u hidrauličnom delu pumpe koji pokreće električni motor koji se nalazi u sklopu pumpe i radi na 12V preko akumulatora.

Hidraulični sistem oko servo pumpe sastoji se od cevi pod niskim i pod visokim pritiskom. Slaba tačka su i same cevi na kojima mogu da se vide sledeći problemi: pukotine, prorezi, ispupčenja, cevi mogu da očvrsnu ili da budu premekane i sl. Pucanje cevi dovešće do curenja hidraulične tečnosti. To ne samo da će da dovede do pada pritiska u sistemu, čiji je rezultat „tvrd volan” koji se teško okreće, već i do ozbiljnijih oštećenja sistema usled rada bez ulja.