Utvrđivanje kvarova na servo sistemu

Utvrdjivanje kvarova na servo sistemu

Utvrdjivanje kvarova na servo sistemuUtvrđivanje kvara na servo sistemu ne bi trebalo da bude veliki problem. Uglavnom u 90% slučajeva kvar možete i sami ustanoviti, ali za popravku je ipak bolje zakazati servo remont.

Ukoliko vam se desi da vam se upali lampica za servo sistem i volan se ukruti i postane težak, prvo što treba da uradite je da proverite ulje u posudi. Ukoliko ulja ima, ali sistem opet ne radi možete auto slobodno i bez ikakvih probema i straha odvesti kod mehaničara (doduše na mišiće). Najverovatnije je u pitanju kvar servo pumpe i treba uraditi remont servo pumpe ili kupiti drugu servo pumpu.

Ukoliko nema ulja u posudi treba da stanete i da kupite ATF ulje za automatske menjače i da ga dolijete do maksimuma. Kada dolijete ulje, treba ispratiti koliko brzo se ulje troši, odnosno curi.

Ako ulje ne curi toliko brzo, vi ćete dobiti servo nazad, to jest volan će opet biti lagan. Auto treba odvesti kod mehaničara da bi se tačno ustanovilo gde ulje curi – da li na letvi, da li na pumpi ili je možda oštećeno neko crevo.

Međutim, ako ulje izađe iz servo sistema čim ga vi sipate – e, onda je problem malo veći. Ne biste smeli tako više da vozite i potrebno je zvati šlep službu koja će vas prevesti do mehaničara. To je zato što se ne bi smelo voziti bez ulja, jer postoji mogućnost da se ošteti pumpa ili da ona zablokira i pokida kaiš, pa napravi mnogo veću štetu nego što već jeste.

Ukoliko ulje iscuri odjednom ili posle dugog stajanja vozila, to uglavnom ukazuje na kvar servo letve i treba uraditi remont letve volana.

Kod električnih servo letvi, to jest letvi koje poseduju elektromotor, paljenje lampice znači ili oštećenje motora ili prekid napajanja motora, pa auto treba odvesti do auto električara.