Po iskustvu koje smo stekli nakon nebrojeno mnogo odrađenih servo remonta, utvrdili smo da se najveći broj kvarova na servo sistemu upravo dešava zbog neredovnog menjanja ulja u sistemu.
Dešavalo se, i to ne mali broj puta, da klijenti koji voze auto star preko 10 godina dođu u servis i kažu da nikada nisu menjali ulje u servo sistemu.
Kao što smo vas informisali u prethodnim tekstovima, servo sistem je zatvoreni sistem u kome se ulje ne troši, osim ako ne dođe do nekog kvara i curenja. Ulje je radni fluid servo sistema i ne samo to, nego služi i za hladjenje sistema – naročito servo pumpe.
Ulje posle određenog vremena gubi svoju viskoznost i njegove karakteristike se menjaju. Zato je bitno menjati ga na vreme, kao i sva ostala ulja u svim sistemima na vozilu. Ulje bi trebalo menjati na godinu dana ukoliko se vozilo često koristi. Takođe, jako je bitno s vremena na vreme proveriti stanje vašeg ulja u servo sistemu. Ne treba samo proveravati nivo ulja, već i njegov izgled. Ulje treba da bude čisto i bistro, bez ikakvog trunja i opiljaka. Takođe, u ulju ne sme biti pene. Pojava pene u sistemu ukazuje na postojanje vazduha koji može prouzrokovati veći broj problema. Boja ulja je crvena ili zelena.
Dakle, da rezimiramo – zamena ulja je krucijalna stvar u očuvanju vašeg servo sistema i izbegavanja nepotrebnih troškova.