Simptomi kvara servo letve i pumpe

Namena servo uređaja nije samo da olakša upravljanje, nego i da omogući bezbedno kretanje sa visokim brzinama, jer u slučaju eksplozije pneumatika na prednjim točkovima daleko je lakše održati kretanje u pravcu kod sistema upravljanja sa servouređajem. Kvarovi na servo sistemu mogu različito da se manifestuju, u zavisnosti od toga na kom delu sistema se javio problem.

Prenos ulja u servo sistemu odvija se preko cevi za ulje koje se nalaze na letvi. Ukoliko razvodnik ne funkcioniše kako treba, pritisak u servo letvi neće biti dovoljan za pokretanje točkova i volan će biti težak. Drugi uzrok može da bude neispravna servo pumpa.

Posledica krckanja volana je u oštećenju valjkastog ležaja koji se nalazi u telu letve volana i pomoću kojeg se okreće razvodnik letve. Takođe, prilikom pojave ovog kvara prvo se trebaju proveriti kardani koji se kače na sam razvodnik letve i na volan.

Prvo što treba da uradite jeste da proverite španere. Ako su oni u redu, onda je problem u pumpi koja proizvodi takav zvuk, što znači da je neispravna i da je neophodan remont servo pumpe. Zujanje se javlja kada se oštete ležajevi na motoru servo pumpe.

 

Prvo se kod majstora proverava trap. Ukoliko je trap u redu, lupanje može biti samo u servo letvi. Razvodnik servo letve na svom kraju ima zube (vreteno) koji su uvijeni i tako konstruisani da ležu na zube osovine servo letve. Ukoliko postoji veliki zazor (prazan prostor) između zuba čuje se lupanje pri prelaženju vozila preko neravnina na putu. Sa druge strane letve (suvozačeva strana) nalazi se glava u koji se ubacuje spoljni semering. Ona takođe ima u sebi čauru koja služi da osovinu drži u jednom položaju, tako da se ona pomera gore dole (samo u toleranciji) pri opterećenju vozila. Ukoliko se čaura u glavi ošteti takođe može doći do lupanja letve pri prelaženju vozila preko neravnina.

 

Ukoliko je ulje zapenjeno, to znači da u sistem ulazi vazduh. Uzrok tome može da bude nizak nivo ulja, pa servo pumpa povlači vazduh ili oštećeni semering zbog koje se meša vazduh sa uljem.

 

Curenje ulja je posledica oštećenja semeringa između kojih se pravi pritisak u letvi volana. Curenje se može javiti na osovini letve volana i na razvodniku. Posledica toga može biti naduvavanje manžetni koje se nalaze na levoj i desnoj strani letve i curenje ulja iz njih, kao i pojava ulja u kabini ukoliko ulje curi na razvodniku

 
 

Niste prepoznali simptom? Stvar je možda kompleksnija

Ovde su navedeni neki osnovni simptomi kvarova na servo sistemu i neispravne servo letve volana i servo pumpe. Međutim, uzrok nekog kvara može biti i kombinacija navedenih uzroka ili nešto sasvim drugo, što se može utvrditi tek detaljnim pregledom. Bez obzira o kakvom se kvaru radi, naš servis će profesionalno odraditi remont servo letve i remont servo pumpe i dati vam garanciju od 12 meseci na rad.

Više o servo sistemu u našem blogu

Najčešće postavljana pitanja

Ako se simptom ili kvar ne nalaze ovde, pogledajte stranicu sa najčešćim pitanjima i odgovorima.